Téma tohtoročnej celoeurópskej kampane mala upriamiť pozornosť na
zlepšenie kvality života v mestách a podporu infraštruktúry zameranej na
ľudí. Posledný deň kampane, ktorý sa nazýva Deň bez áut, niektoré
samosprávy využili na uzavretie ulíc pre autá a umožnili verejnosti
zažiť verejný priestor iným spôsobom.
Do ETM sa na Slovensku tento rok zapojilo takmer 70 samospráv a viac ako 40 inštitúcií. "Zamestnanci
vymenili autá za bicykle, rodičia nechali doma autá a sprevádzali
skupiny detí na ich ceste do školy. Niektoré samosprávy okrem cyklojázd,
vzdelávania a workshopov zasiahli do dopravy aj výraznejšie a uzavreli
niektoré ulice pre dopravu a sprístupnili ich iba chodcom a cyklistom," priblížil Lebeda.
Samosprávy a inštitúcie, ktoré sa do celoeurópskej kampane zapojili,
boli zaradené aj do národnej súťaže o Cenu ETM. Výsledky súťaže budú
vyhlásené 22. októbra v Banskej Bystrici. "Chceme ich takto odmeniť
za to, že vytvárajú podmienky pre udržateľnú mobilitu a lepšie životné
prostredie. Rovnako inšpirujú ostatné samosprávy, aby sa vybrali cestou
čistej mobility," uviedol generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.
Samosprávy a inštitúcie, ktoré sa do celoeurópskej kampane zapojili, sa
môžu prihlásiť do národnej súťaže o Cenu ETM. Subjekty pri prihlásení
vyplnia informácie o tom, aké aktivity v rámci kampane vykonávali,
výsledky súťaže budú vyhlásené 22. októbra v Banskej Bystrici. "Chceme
ich takto odmeniť za to, že vytvárajú podmienky pre udržateľnú mobilitu
a lepšie životné prostredie. Rovnako inšpirujú ostatné samosprávy, aby
sa vybrali cestou čistej mobility," uviedol generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.